مطالب مرتبط:
تقدیر جهانی از اسطوره 99 ساله ایرانی/ تیراندازی مرگبار سرباز یگان امداد در ساوجبلاغ/ هشدار درباره خطر بوتاکس ایرانی!
تصاویر/ تقدیر امام جمعه گناوه از خادمیاران رضوی
تقدیر از حضور پرشور مردم استان مرکزی در راهپیمایی 22 بهمن
تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن
تقدیر تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 1402
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 بهمن 1402 ساعت 16:202024-02-11فرهنگي

تقدیر از پنج مرشد و میراث دار فرهنگ روایی و هنرهای نمایشی ایران 


هم زمان با رونمایی از کتاب «یکصد و سیزده مجلس از نقالی های مرشد ولی الله ترابی»، از پنج مرشد و میراث دار فرهنگ روایی و هنرهای نمایشی ایران تقدیر شد.

- هم زمان با رونمایی از کتاب یکصد و سیزده مجلس از نقالی های مرشد ولی الله ترابی ، از پنج مرشد و میراث دار فرهنگ روایی و هنرهای نمایشی ایران تقدیر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این آیین که با حضور بزرگان و پیشکسوتان هنر نقالی و پرده خوانی ایران، علیرضا تابش مدیرکل حوزه ریاست و مشاور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و استقبال دوستداران فرهنگ و هنر برگزار شد، از مرشد استاد ابوالحسن میرزاعلی، مرشد محمد احدی، مرشد امیر صادقی، مرشد ابوالفضل ورمزیار و مرشد مجتبی حسن بیگی از نقالان و پرده خوانان برجسته ایران تجلیل شدند.

در مراسم رونمایی از کتاب یکصد و سیزده مجلس از نقالی های مرشد ولی الله ترابی استاد هوشنگ جاوید، پژوهش گر صاحب سبک موسیقی نواحی و آیینی ایران درباره هنر نقالی و میراث روایی ایران و جایگاه آن در جامعه امروزی ایران و چشم اندازهای آینده این هنر و میراث کهن سخنرانی کرد.

او با اشاره به تاثیرگذاری هنر نقالی و منقبت خوانی در تاریخ معاصر ایران یادآور شد: مرشدان بزرگ همچون استاد ابوالحسن میرزاعلی چنان به ترویج فرهنگ و معارف اخلاقی و آیینی در میان مردم یاری می رساندند که همه طیف های جام


برچسب ها: مرشد ولی الله ترابی - هنرهای نمایشی - فرهنگ - وزیر میراث فرهنگی و گردشگری - ایران - رونمایی - میراث فرهنگی و گردشگری
آخرین اخبار سرویس:

تقدیر از پنج مرشد و میراث دار فرهنگ روایی و هنرهای نمایشی ایران 

تقدیر از پنج مرشد و میراث دار فرهنگ روایی و هنرهای نمایشی ایران